Verlengen van abonnement
Verlengen van abonnement
Abonnement verlengen
Ben je tevreden over je huidige provider en abonnement? Dan is de kans groot dat je niet zo snel over zult stappen en liever je abonnement verlengt. Echter kan je bij het overstappen een stuk voordeliger uit zijn. Bij een nieuw abonnement profiteer je vaak van mooie aanbiedingen of hoge kortingen. Dit hoeft niet altijd het geval te zijn, want providers belonen klanten soms ook bij een verlenging van een abonnement. Vergelijk daarom altijd wat in jouw geval de beste optie is. Hieronder vermelden wij wat zowel de voor- als nadelen zijn van een abonnement verlengen en het overstappen naar een andere provider.
Is het einde van je contract inzicht? Dan heb je twee opties. Kiezen voor een nieuw toestel of kiezen om je huidige telefoon te behouden en dit in combinatie met een sim only abonnement.
Abonnement verlengen bij je huidige provider
Providers zien klanten niet graag vertrekken en bieden daarom regelmatig speciale acties aan om zo hun bestaande klanten te behouden. Dit is natuurlijk erg fijn, maar wij raden altijd aan om te bekijken wat de concurrent te bieden heeft. Met onze vergelijkers vergelijk je eenvoudige honderden verschillende pakketten met elkaar.
De voordelen van een abonnement verlegen
Bij het verlengen van je huidige contract heb je geen tot weinig omkijken na. Dit doe je binnen paar stappen online of via een sms. Bij het overstappen naar een andere provider ben je doorgaans meer tijd kwijt. Ook voorkom je dat er aansluitkosten in rekening worden gebracht. Daarnaast is het gemiddeld 3 tot 4 maanden voor het einde van het contract mogelijk om te switchen van contract. Voor het overstappen naar een andere provider moet je wachten tot 2 maanden voor het einde van het contract.
De nadelen van een abonnement verlegen
Wanneer je besluit om niet over te stappen, loop je de kans mis om te profiteren van kortingen voor nieuwe klanten. Zo worden in sommige gevallen alleen kortingen gegeven op een abonnement gedurende de eerste 12 of 24 maanden.
Kiezen voor sim only
Besluit je om jouw abonnement te verlengen, omdat je bijvoorbeeld geen betere deal hebt kunnen vinden of tevreden bent bij je huidige provider, dan moet je nadenken over de volgende zaken:
- Wil ik een nieuw toestel of ben ik tevreden met mijn huidige telefoon?
- Heb ik genoeg aan mijn huidige internetdata, sms’jes en belminuten of moet dit verhoogd of juist verlaagd worden?
- Hoeveel wil ik maandelijks betalen voor mijn abonnement?
Beschik je over een toestel waar je nog tevreden mee bent en heb je geen behoefte om een nieuwe telefoon te krijgen? Dan is een sim only abonnement de ideale oplossing. De maandelijkse kosten zijn een stuk lager en is eventueel mogelijk om naast een tweejarig contract ook een contract af te sluiten voor een periode van één jaar of zelfs per maand. Let wel op dat een maandelijks contract een stuk duurder is en vooral aan te raden is wanneer je nog twijfelt om een nieuwe telefoon aan te schaffen.
Wanneer kan ik mijn abonnement verlengen?
Dit is per provider verschillend, maar is in de meeste gevallen 3 of 4 maanden. Ook zijn er providers die een maandelijks contract aanbieden. Bij de volgende providers is het mogelijk om een contract te verlengen vanaf 4 maanden voor het einde van het contract: Ben, Hollandsnieuwe, KPN, Tele2, Telfort, T-mobile, Vodafone en Youfone. Bij de volgende providers is dit mogelijk vanaf 3 maanden voor het einde van het contract: Simyo en Simpel. Bij Robin Mobile is het maandelijks mogelijk om een contract op te zeggen.
Voor het overstappen geldt bij alle providers (met uitzondering van Robin Mobile & Youfone) de mogelijkheid om dit te doen vanaf 2 maanden voor het einde van het contract. Bij Robin Mobile is dit maandelijks mogelijk en bij Youfone kan dit 4 maanden voor het einde van het contract.