Mobiele kosten verlagen

Mobiele kosten verlagen

Veel Nederlanders betalen voor meer minuten en internetdata dan dat ze eigenlijk nodig hebben. Of juist te weinig, waardoor je gebruik maakt van het buitenbundeltarief voor internetten en bellen. Om jouw mobiele kosten te verlagen vind je hieronder tips en uitleg hoe je ervoor kunt zorgen dat je niet teveel betaald voor je mobiele abonnement.

Buiten de bundel kosten voorkomen

Gelukkig hebben veel abonnement onbeperkt bellen en sms’en, maar nog lang niet allemaal. Heb je al je belminuten van de maand verbruikt en bel je buiten de bundel, dan kan dit makkelijk oplopen tot 6 keer zoveel als wat je normaal per minuut zult betalen. Voor mobiel internet geldt hetzelfde. Zo kan het zijn dat je enkele centen per MB moet betalen buiten je bundel. Bij het streamen van muziek of het bekijken van een film op Netflix of een video op Youtube kan dit razendsnel oplopen. Met als geval een rekening van tientallen euro’s extra per maand. Gelukkig zijn er verschillende providers die de mogelijkheid geven om een bel- en/of dataplatform in te stellen. Ook krijg je bij de meeste providers een waarschuwingsbericht wanneer 80% en 100% van jouw bundel is verbruikt.

Sim only is vaak goedkoper

Een groot voordeel van sim only ten opzichte van een abonnement met toestel is dat je met sim only vaak goedkoper kunt bellen. Je bespaart naast de maandelijkse kosten die je voor een toestel betaald, ook vaak tussen de twintig en dertig procent op de overige kosten. Zeker wanneer je maandelijks niet te veel belt en gebruik maakt van internet, is sim only zeker een goede optie om in overweging te nemen. Jouw maandelijkse mobiele kosten verlagen is dus met sim only een goede uitkomst. Daarnaast kom je op TV en internet regelmatig mooie aanbiedingen tegen voor een sim only abonnement.

Betaal niet voor een afbetaald toestel

Het klinkt vreemd, maar het kan zijn dat je nog steeds maandelijks voor een toestel betaald dat al lang is afbetaald. Dit geldt enkel voor een abonnement dat afgesloten is voor 2017. Begin 2017 is er namelijk een nieuwe regelgeving ingevoerd wat het een stuk duidelijker maakt wat je maandelijks voor een toestel betaald en wat je voor bellen en internetten betaald. De maandelijkse kosten voor het toestel stoppen automatisch nadat de vooropgestelde termijn is verlopen.