Mobiel abonnement voor kinderen
Mobiel abonnement voor kinderen
Mobiel abonnement voor kinderen
Het is zover. Je kind heeft een leeftijd bereikt waar hij of zij een mobiele telefoon wilt of misschien vind je het als ouders zelf zijnde wel een prettig gevoel dat je kind altijd bereikbaar is. Welk abonnement is het meest geschikt voor een kind? Waar moet ik opletten bij het afsluiten van een abonnement voor een kind? Hoe zorg ik ervoor dat de maandelijkse kosten niet hoger uitvallen dan gepland? Op deze en andere vragen geven wij hieronder een duidelijk antwoord.
Voorkom torenhoge kosten
De meeste volwassen beseffen redelijk goed dat ze voor bellen en internetten buiten hun bundel een hogere rekening kunnen verwachten. Kinderen hebben hier nog geen ervaring mee en beseffen dit vaak nog minder goed. Daarnaast maken kinderen vaak gebruik van apps of websites waarbij het internet verbruik snel op kan lopen. Bijvoorbeeld door het bekijken van video’s op Youtube.
Daarom adviseren wij om te zoeken naar een sim only abonnement of een abonnement met telefoon waarbij een bel- en/of dataplafond kan worden ingesteld. Mocht het limiet bereikt zijn, zal het in sommige gevallen niet meer mogelijk zijn om gebruik te maken van internet of zal de snelheid van het internet een stuk trager worden. Een andere optie is om een abonnement met onbeperkt internet en/of bellen af te sluiten. Er zijn een hoop abonnementen waarbij onbeperkt bellen en sms’en wordt aangeboden. Ook bieden de meeste providers abonnementen aan met onbeperkt internet. Hieraan zitten wel maandelijkse kosten van tientallen euro’s aan vast.
Naast een abonnement met een bel- en/of dataplafond of een onbeperkt abonnement is er een derde optie. Een prepaid-abonnement. Je kunt kan alleen gebruiken van internet, bellen en sms’en wanneer hier van te voren voor betaald is. Je kind blijft wel gewoon bereikbaar wanneer het tegoed verbruikt is.
Wat jezelf kunt doen om het gebruik in de gaten te houden?
Bij alle telecomaanbieders heb je de mogelijk om het verbruik bij te houden via de website van de provider of via de mobiele app. Zo kan er dus op ieder moment in de gaten worden gehouden hoeveel er is verbruikt en hoeveel resterend tegoed je kind nog heeft.